Otsikko
Löytyykö logopedian ja erityispedagogiikan ryhmiin kuuluvia kuvakorttisarjoja tyyppiä Colorcards tai Nathan nimisen firman kuva- ja pelimateriaaleja? …

Kysytty

Löytyykö logopedian ja erityispedagogiikan ryhmiin kuuluvia kuvakorttisarjoja tyyppiä Colorcards tai Nathan nimisen firman kuva- ja pelimateriaaleja? (vastaavaa myynnissä www.krutsin.fi tai www.nathan.fr sekä googlaamalla Colorcards)

Kuvasarjat ovat erittäin kalliita yksityishenkilölle, mutta voisivat olla kaikille lapsille tärkeitä riippumatta siitä, onko lapsi erityislapsi, ns normaali lapsi, ulkomaalainen tai jotain muuta.
Haen siis erilaisia kuvamateriaaleja, joilla voi opettaa mitä tahansa kieltä: sanoja, verbejä, prepositioita, logiikkaa, sekvenssejä, kielioppia jne jne. Myös erilaiset pedagogiset pelit olisivat tervetulleita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pyytämäänne materiaalia ei löydy Kuurojen Liiton kirjastosta, sillä hankimme kokoelmiimme lähinnä suomalaiseen ja kansainvälisiin viittomakieliin sekä muuhun viittomakommunikaatioon liittyvää aineistoa. Otamme hankintaehdotuksenne huomioon, ja mietimme onko se mahdollista toteuttaa tulevaisuudessa. Kysymiänne kuvakorttisarjoja ei näytä löytyvän yleisistä kirjastoista, mutta kirjastoihin voi tehdä hankintaehdotuksia. Opetukseen liittyvää kuvamateriaalia ja opetuspelejä on jonkin verran tarjolla Kehitysvammaliiton kirjastossa ja tuotemyynnissä, osoitteessa www.kehitysvammaliitto.fi. Lisätietoa kuvakommunikaatiosta löytyy sivuilta www.papunet.net.