Löytyykö kirjallisuutta liikuntapaikkojen hoidosta? Erityisesti tarvitsisin tietoa yleisurheilukenttien hoidosta?

Kysytty

Löytyykö kirjallisuutta liikuntapaikkojen hoidosta? Erityisesti tarvitsisin tietoa yleisurheilukenttien hoidosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Urheilukenttien hoidosta löysin seuraavat teokset: Urheilunurmikoiden perustaminen ja hoito (Opetusministeriö 1996), Urheilun suorituspaikat (Opetusministeriö 1986), Honkanen, Osmo: Liikuntapaikkojen mitat ja merkinnät (Rakennustieto 1999), Suomen liikuntapaikat (Rakennustieto 2000), Urheilukenttien suunnittelu- ja rakentamisopas (Rakennustieto 2002), Lasten liikuntapaikkojen suunnittelu: opas suunnittelun ammattilaisille, viherrakentajille ja kaikille lasten kanssa toimiville (Rakennustieto 2002). Lisäksi löysin seuraavat lehtiartikkelit, jotka ainakin sivuavat aihetta: Hiekkatekonurmi vaatii hoitoa (Kenttämestari 2/1992), Tuominen, Reino: Nurmikkopintaisen jalkapallokentän hoito (Puutarhakalenteri 1988 s.317-320), Martikainen, Pirkko: Urheilukenttien nurmikot (Puutarha 12/1991), Niemelä, Tarja: Vihreä vuosi urheilukentillekin (Puutarha 1/1985), Kujala, Tarja: Pidetään stadion puhtaana (Siivoussektori 6/1997) ja Roininen, Seppo: Liikuntapaikkarakentamisen uusia haasteita (Rakennustekniikka 3/1997).