Löytyykö kirjaa, jossa olisi "piilokuvia"? Siis sellaisia sokkeloisia kuvia, joissa ei ensin näytä olevan mitään, mutta kun tuijottaa kuvan "läpi", näkee…

Kysytty

Löytyykö kirjaa, jossa olisi "piilokuvia"? Siis sellaisia sokkeloisia kuvia, joissa ei ensin näytä olevan mitään, mutta kun tuijottaa kuvan "läpi", näkee kuvaan kätketyn toisen kuvan. Kuvassa on kolmiulotteinen vaikutelma.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kolmiulotteisista kuvista on olemassa useita kokoelmia, mm. Taikasilmä 1-3, Morris, Maagisia 3-ulotteisia kuvia sekä Holm, Silmä seikkailee. Kirjoissa on myös jonkin verran tekstiä aiheesta. Niitä on olemassa melkein kaikissa Helsingin kaupunginkirjaston pisteissä. Tämänhetkisen saatavuustilanteen näet osoitteesta www.libplussa.fi. Voit hakea myös asiasanoilla kolmiulotteisuus, havaitseminen ja stereokuvaus.