Löytyykö kaukolainapalvelun kautta: A) ISBN 1-57117-116-9 Nondestructive Testing Handbook, Third edition: Volume 5, Electromagnetic Testing B) A) ISBN 1-57117…

Kysytty

Löytyykö kaukolainapalvelun kautta:

A) ISBN 1-57117-116-9 Nondestructive Testing Handbook, Third edition: Volume 5, Electromagnetic Testing

B) A) ISBN 1-57117-0447-8 Nondestructive Testing Handbook, Third edition: Volume 3, Infrared and Thermal Testing
(ASNT)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensiksi mainittua kirjaa "Electromagnetic Testing" löytyy sekä Teknillisen korkeakoulun että Tampereen teknillisen yliopiston kirjastojen kokoelmista. Tampereella kirja kuuluu kuitenkin vain käsikirjastokokoelmaan, josta sitä ei lainata.

Toista kirjaa "Infrared and Thermal Testing" on kirjastoissa huonommin saatavana. Kirjaa ei näyttäisi löytyvän ainakaan toistaiseksi Suomessa kaupunkien, yliopistojen tai ammattikorkeakoulujen kirjastojen kokoelmatietokannoista. Myöskään pohjoismaisista kirjastotietokannoista ei kirjaa löytynyt, mutta ainakin Englannissa British Libraryn kokoelmissa kirjaa olisi.

Espoon kaupunginkirjaston kaukopalvelun periaatteiden mukaan teoksia joita ei ole Espoon kaupunginkirjastossa tai muissa pääkaupunkiseudun kirjastoissa voidaan pyytää kaukolainaksi joltain toiselta kirjastolta joko Suomesta, Ruotsista tai Norjasta. Haluttaessa tilata kirjoja kaukolainaksi pääkaupunkiseudun yleisiin kirjastoihin kauempaa ulkomailta kuin Pohjoismaista kannattaa kääntyä Helsingin kaupunginkirjaston puoleen. Espoon kaupunginkirjaston kaukopalvelu on suljettuna kesällä 7.-20.7.2008.

Linkkejä Internetissä oleviin suomalaisten ja ulkomaisten kirjastojen kokoelmatietokantoihin löytyy Kirjastot.fi -palvelun kautta: http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kirjastot/