Löytyykö julkaisuja, tutkimuksia, raportteja, jotka käsittelevät hallinnon toimistotyöntekijöihin sovellettavia tulospalkkaustapoja?

Kysytty

Löytyykö julkaisuja, tutkimuksia, raportteja, jotka käsittelevät hallinnon toimistotyöntekijöihin sovellettavia tulospalkkaustapoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hallinnon toimistotyöntekijöihin sovellettavista tulospalkkausmalleista ei sinänsä löytynyt viitteitä käytettävissä olevista tietokannoista. Seuraavissa julkishallinnon (kunnat, valtio) tulospalkkausta käsittelevissä julkaisuissa saattaa kylläkin olla myös tarkoittaamasi erityisalueen tietoa.

TOIMIHENKILÖIDEN tulospalkkaus. 1995
TURUNEN, Markus : Tulospalkkiot kannustinjärjestelmänä. 1996.
LAPPALAINEN, Leena : Tulospalkkauskokemukset valtiolla. 1993.
LEHTO, Eero : Tulosohjaus valtionhallinnossa.. 1992.
RAPORTTI sosiaaliviraston vuoden 1997 tulospalkkiokokeilusta. 1998.
KARPPINEN, Virpi : Tulospalkkiot organisaation kehittämisen välineenä. 1998.
KUULA, Arja : Tulosta, säästöä ja kannustusta : tutkimus kunnallisen sektorin tulospalkkioiden ongelmista ja mahdollisuuksista. 1992.
KANNUSTAVAAN palkkaukseen : valtion palkkausjärjestelmien uudistaminen. 1996.

Julkaisut on poimittu pääkaupunkiseudun kirjastojen Plussa-tietokannasta http://www.libplussa.fi/ sekä tieteellisten kirjastojen Linnea -tietokannoista.