Löytyykö julkaisuja, tutkimuksia, raportteja, jotka käsittelevät hallinnon toimistotyöntekijöihin sovellettavia tulospalkkaustapoja?

Kysytty

Löytyykö julkaisuja, tutkimuksia, raportteja, jotka käsittelevät hallinnon toimistotyöntekijöihin sovellettavia tulospalkkaustapoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tulospalkkausta yleensä käsitteleviä teoksia ovat mm. Kari Alhon Tulospalkkaus, EMU-ajan palkkausmuoto vuodelta 1998 ja Maire Kokon Tulospalkkaus vuodelta 1997.

Toimihenkilöitä käsittelevät kirjat Toimihenkilöiden tulospalkkaus vuodelta 1995 ja Tulospalkkaus valtionhallinnossa 1991. Kaikkia näitä kirjoja löytyy Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmista.

Artikkelitietokanta Aleksista löysin muutaman artikkelin aiheesta. Ne eivät tosin ole kovin uusia. Artikkelit ovat Tuottavuus-lehdessä (1991, n:o 3, s. 10-13 ja 1989, n:o 3, s. 52-54) ja Suomen kunnallislehdessä (1989, n:o 5, 50-51).
Lehdet löytyvät ainakin Helsingin kaupungin pääkirjaston varastosta.