Otsikko
Löytyykö henkilötietoja saksalaisesta geologista Böhtlingk Wilhelm tai kirjoitetaan Boehtlingk Wilhelm: syntymäaika , paikka, milloin kuollut yms.

Kysytty

Löytyykö henkilötietoja saksalaisesta geologista
Böhtlingk Wilhelm tai kirjoitetaan Boehtlingk Wilhelm: syntymäaika , paikka, milloin kuollut yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston hakuteoksista ei valitettavasti löydy viittauksia W. Böhtlingkiin; ei myöskään keskusvarastomme erikielisten geologian alaan kuuluvien teosten henkilöhakemistoista.

Internetistä osoitteesta http://worldroots.com/ged/max löytyy saksalaisia sukuja esittelevä sivusto ja sieltä Böhtlingk -suvun genealogiaa. Mikäli etsimänne W. Böhtlingk kuuluu samaan sukuun kuin kuuluisa sanskrit- tutkija Otto Böhtlingk, hänen lähisuvustaan näyttää löytyvän kaksikin Wilhelm -nimistä henkilöä, jotka ovat myös syntyneet Pietarissa. Genealogiassa ei mainita ammatteja tms., joten en pysty tällä perusteella identifioimaan henkilöä. Mikäli henkilöiden joukosta löytyy oikea Wilhelm, saatte tarvitsemanne tiedot sieltä.