Löytyykö henkilöhistoriaa seuraavista: Ojala, Nestor ja Melkko, Tauno?

Kysytty

Löytyykö henkilöhistoriaa seuraavista: Ojala, Nestor ja Melkko, Tauno?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kummastakin henkilöstä löytyi valitettavan vähän tietoja:
Tauno Melkosta kerrotaan lyhyesti seuraavalla sivulla:
http://www.tulpaini.fi/melkkotauno.htm
Hänestä kannattaisi kysyä tietoja esimerkiksi Suomen urheilukirjastosta: http://www.urheilumuseo.org/museo_suomi/kirjasto_suo_main.htm

Nestor Ojalasta on Kuka kukin oli (Otava, 1961)
teoksessa mm. seuraavaat tiedot:
syntynyt 27.2.1864 Kiukaisissa ja kuollut 21.4.1926.
Vanhemmat ratsutilallinen Isak O. (Brander) ja Vilhelmiina Kalli. Puoliso Ada Unonius.
Kirjoitti ylioppilaaksi 86, fil.kand. 89. Opintomatkoja eräisiin Saksan, Itävallan ja Sveitsein seminaareihin. Jyväskylän seminaarin matematiikan lehtori 94-10, Raahen porvari- ja kauppakamarin johtaja 09-13, Jyväskylän seminaarin johtaja 12-26.
Julkaisut: Kansakoulun laskuoppi 99, Neliosastoinen kansakoulun laskuoppi 17, Kansakoulun mittausoppi 98, Seminaarin mittausoppi 10, Kansakoulun laskuoppi 23.
Nestor Ojalasta lisätietoa teoksesta:
Nestor Ojalan muisto, muistokirjoitelmia ja hautajaispuheita. K. J. Gummerus Osakeyhtiö, Jyväskylä. 1926