Löytyykö Aila Meriluodon tai Eino Leinon runoja englanniksi käännettynä.

Kysytty

Löytyykö Aila Meriluodon tai Eino Leinon runoja englanniksi käännettynä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun HelMet-kirjastoista (HelMet= pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen yhteinen kirjastoverkko) löytyvät seuraavat Eino Leinon ja Aila Meriluodon englanniksi käännetyt teokset:

Leino, Eino: Whitsongs (1978)

Sen lisäksi Heikki Sarmanto on säveltänyt lauluja Eino Leinon runoihin. Käännökset on tehnyt Aina Swan Cutler. Teos nimeltään Moment Musical (2003)löytyy sekä CD-levynä että nuottina.

Meriluoto, Aila: Statue of Fire: The Collected early poetry of Aila Meriluoto; translated from the original Finnish (1993). Kääntäjät Leo Vuosalo ja Steve Stone.