Otsikko
Löytyisiköhän kirjoja tarkka-ammmunnasta, tarkka-ampujan varusteista/aseistuksesta. Faktaa tai romaaneja aiheesta.

Kysytty

Löytyisiköhän kirjoja tarkka-ammmunnasta, tarkka-ampujan varusteista/aseistuksesta. Faktaa tai romaaneja aiheesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin kolme seuraavaa pääkaupunkiseudun kirjastoissa olevaa teosta käsittelevät tarkka-ammuntaa:
Mäki, Reijo: marraskuu on musta hauta, Lindfors, Akseli: Tarkka-ampujan päiväkirja, Veijo Meren novelli Tappaja, mm. teoksessa Keskeiset teokset osa 4. Ammuntaa urheilulajina on seuraavien teosten aihe:
Shooter's bible, Fadala, Sam: Pyssymiehiä, Urheiluammunta Suomessa--75 tulosten vuotta, Leppämäki, Pentti: Pistooliammunta--lajit, tekniikat, harjoitteet, Klingner, Bernd: Kivääriampujan opas--perustiedot, asennot, tekniikka.

En oikein tiedä onko metsästys tarkka-ammuntaa, mutta metsästystä käsitteleviä tietokirjoja ja eräkirjoja on Helsingin kaupunginkirjastossa runsaasti. Esim.Pekka Reinikka: Jahtia vuorotta, Mauno Tikkanen: Viimeinen makaus, Heikki Okkonen: Pyyntimiehen makaus, Pentti H. Tikkanen Karhunkaatajia ja erämiehiä.

Urheiluampujien nettisivuja on mm. seuraavissa osoitteissa: http://www.ampujainliitto.fi/ , http://wwwforum.inet.fi/yritykset/urheilu/ammunta.html

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tarkka-ampujan käsikirja