Otsikko
Löytyisikö tietoa tarinasta, jonka lopussa lapsi seisoo äitinsä haudalla ja sanoo : ”Elä äiti”. Tarina on ollut muistini mukaan koulukirjassa 1960 luvulla,…

Kysytty

Löytyisikö tietoa tarinasta, jonka lopussa lapsi seisoo äitinsä haudalla ja sanoo :
”Elä äiti”. Tarina on ollut muistini mukaan koulukirjassa 1960 luvulla, joko Keskikoulun lukukirjassa tai Oppikoulun lukukirjassa tai jossain muussa lasten lukemistossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selailin lukukirjoja, mutta tätä tarinaa ei niistä löytynyt. Tunnistaisiko joku lukija tämän tarinan?

0 ääntä

Kommentit

Voisiko kyseessä olla Risto Roopenpojan ihmeellinen elämä? Risto on lopussa äitinsä haudalla ja vuodattaa kummulle kyyneleitä. Hän ei tosin taida sanoa "Elä äiti".