Otsikko
Löytyisikö tietoa Adolf Erik Nordenskiöld ihmisestä?

Kysytty

Löytyisikö tietoa Adolf Erik Nordenskiöld ihmisestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelen, että käväiset kirjastossa. Sieltä löytyy joitakin kirjoja, joissa käsitellään A. E. Nordenskiöldiä, myös henkilönä.
Tässä pari esimerkkiä: ”Suomalaiset Aasian-kävijät” / toim. Kerkko Hakulinen. Kirjayhtymä, 1980. ISBN 951-26-1876-1
”Matka-arkku : Suomalaisia tutkimusmatkailijoita” / toim. Markku Löytönen. SKS, 1989.
ISBN 951-717-561-2
Mielenkiintoinen on myös Nordenskiöldin itsensä kirjoittama ”Vegan matka Asian ja Europan ympäri ynnä historiallinen katsahdus pitkin Vanhan mailman pohjoisrannikkoa tehtyihin löytöretkiin.” Teoksessa on kaksi vankkaa osaa, jotka Otava julkaisi näköispainoksena v. 1980.
Niitä sinun tuskin kannattaa ryhtyä perusteellisemmin lukemaan, koska kielikin on vanhanaikaista. Mutta vilkaise ainakin, saat kivaa lisämateriaalia raporttiisi.
”A.E. Nordenskiöld : 23.8. – 17.10.1979 : Helsingin kaupungintalo”, ISBN 951-45-1725-3, on Nordenskiöldistä kertoneen näyttelyn luettelo, joka sinun myös kannattaa hankkia käsiisi.
Aineiston sijainnin ja saatavuuden voit tarkistaa osoitteesta http://www.helmet.fi