Löytyisikö teiltä tietoa joululaulusta, jossa on seuraavanlaisia sanoja: "Tonttukultain töppösiin kun pohjat pannaan puiset, kopsuttain käyvät nyt tontut…

Kysytty

Hei, löytyisikö teiltä tietoa joululaulusta, jossa on seuraavanlaisia sanoja: "Tonttukultain töppösiin kun pohjat pannaan puiset, kopsuttain käyvät nyt tontut joulukuiset"? 1940-luvulla syntyneet äitini ja tätini haluaisivat saada tuon joululaulun sanat. He lauloivat sitä lapsena.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Martti Helan säveltämä ja Matilda Sirkkolan sanoittama "Joulupukki, kelpo ukki", jonka 7. säkeistö menee juuri noin. Laulu löytyy muutamasta nuottikirjasta, esim. kirjasta Koska meillä on joulu: kauneimmat joululaulut (Fazer 1978 ja 1986).