Otsikko
Löytyisikö tällaista tekstiä / runoa, jota laulettiin keskikoulun kuorossa 1970-luvulla. Sanat menivät jotenkin näin: Aukene sieluni auringolle aukene…

Kysytty

Löytyisikö tällaista tekstiä / runoa, jota laulettiin keskikoulun kuorossa 1970-luvulla.
Sanat menivät jotenkin näin:

Aukene sieluni auringolle
aukene kirkkaudelle...
aukene kauneudelle...
vielä et uuvu
näännytä vielä
ei sua elämän helle...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tekstiä ei ole löytynyt. Tiedustelin sitä kirjastolaisten valtakunnallisella sähköpostilistalla, mutta asia ei selvinnyt sitä kautta. Olisiko jollain lukijalla tietoa laulun sanoista?

0 ääntä

Kommentit

Aukene sieluni auringolle
aukene kauneudelle.
Vielä et uuvu
näännytä vielä ei sua elämän helle.
Aukene sieluni
virkoa jälleen suuria unia nähden.
Taas olen löytänyt tielläni uuden
kirkkahan suuren tähden.

Aukene sieluni lohtusi löydä
elämän harhat voita.
Leimua yössä kuin ylhäinen tähti
sinkoa salamoita.
Aukene sieluni auringolle
nää elon armaus hyvyys.
Etsi sä elämän valheesta totuus.
Tutki sä elämän syvyys.