Otsikko
Löytyisikö runoja heinänteosta? Kiitos!

Kysytty

Löytyisikö runoja heinänteosta? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä kirjastoväeltä koottu lista ehdotuksia:

Anna-Liisan Alangon runoteoksessa Sotakesä 44 löytyy ainakin yksi runo heinänteosta, nro 26.

Sirkka-Liisa Rannan Hellettä, heinäpoutaa -kirjassa sivulla 23 runo Niittyjen valitusvirsi. Kirjasta löytyy muutakin mielenkiintoista.

Helinä Siikalan Kesän tultua alan kaivata heinäpellolle teoksessa Kenellä on kotinsa kaukana, 1975

V.A. Koskenniemen runo Heinäväen laulu, esim. kokoelmassa Suomen suvi: runoja ja valokuvia keväästä syksyyn, 1944.

Eino Leinon runo Heinätyössä, löytyy netistäkin Runosto-sivustolta, http://runosto.net/eino-leino/maaliskuun-lauluja/heinatyossa/

Myös Kantelettaren runossa Tavattava tyttö, kehotetaan poikia tarkkailemaan tyttöjä erilaisissa töissä, olisivatko he reippaita tulevia miniöitä taloon. Heinänteko on yksi sellainen homma, http://runosto.net/kanteletar/kaikille-yhteisia-lauluja/tavattava-tytto/

Eeva Heilala on kirjoittanut maaseutuaiheisia runoja. Hänen tuotannostaan saattaisi löytyä, tosin paikalla olleesta Kirje maalta - Kootut runot ei löytynyt.

Pari laulua:

Hectorin Heinäpellolla

Marko Haaviston Sysmäläinen sekatyömies, levyltä Sysmäläinen, 2018