Löytyisikö kuvia renessanssin ajan maalauksista???

Kysytty

Löytyisikö kuvia renessanssin ajan maalauksista???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

hei,

Internetistä löytyy valtavat määrät kuvia renessanssin ajan maalauksista. Osoitteesta http://www.makupalat.fi/taiteet2.htm löytyy aiheenmukainen hakemisto kuvataiteen tyylikausiin.

Voisit katsoa aluksi esimerkiksi sivun ensimmäisen linkin (Art history resources on the web), ja valita sieltä kohdat "15th century" ja "16th century". 15th century -linkin takaa löytyy jo ihan hyviä kuvia heti ensimmäisen otsikon "Italian Renaissance Art (Michael Greenhalgh's )" takaa. Makupalat-hakemistosta löydät myös renessanssi-osaston. Kannattaa katsoa myös otsikon "Taidekuva-arkistoja: ei tekstiä" otsikon alta joitain kohtia. Kuvia saa isommiksi klikkamalla.

Kirjastosta löytyy myös renessanssin maalaustaidetta käsittelviä kuvateoksia. Esimerkiksi:

Honour & Fleming; Maailman taiteen historia.
Italian renessanssi--arkkitehtuuri, kuvanveisto, maalaustaide, piirustus. Könemann, Köln, 2001
Maailman taide Renessanssi -Markku Valkonen, Olli Valkonen. WSOY, Porvoo, 1982. Suomen ja maailman taide osa 8.