Otsikko
Löytyisikö jostain jotain listaa lastenkirjoista, joissa käsitellään ihmisten erilaisuutta? Ei päälleampuvasti, vaan kepeämmin ja yleisesti. Että kaikki ovat…

Kysytty

Löytyisikö jostain jotain listaa lastenkirjoista, joissa käsitellään ihmisten erilaisuutta? Ei päälleampuvasti, vaan kepeämmin ja yleisesti. Että kaikki ovat arvokkaita juuri sellaisena kuin ovat ja ketään ei saa kiusata.
Lapsi on 5 vuotias.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehdotamme seuraavia kirjoja erilaisuusaiheesta 5-vuotiaalle.

Tyttö ja ihmeelliset korvat (Aakeson, Kim Fupz)

Rauhallinen Erkki (Majaluoma, Markus)

Yökirja (Nousiainen, Inka)

Xing ja superkaverit (Virtanen, Leena)

Sinä et kuulu tänne, Beiron (Härmälä, Anna)

Olen ystäväsi aina: tarina rohkeudesta ja rakkaudesta (Walton, Jessica)

Pieni kuukorppi (Pfister, Marcus)

Pieni valkoinen pöllö (Corderoy, Tracy)

Koirat eivät tanssi balettia (Kemp, Anna)

Ruma ankanpoikanen (Andersen, Hans Christian)

Koira nimeltään kissa (Kontio, Tomi)

Piki (Kirkkopelto, Katri)

Molli (Kirkkopelto, Katri)

12 päivää maailmalla (Marttinen, Tittamari)

Erilaiset ystävät (Schomburg, Andrea)