Löytäisittekö jonkin runon tai ajatelman (suomen- tai englanninkielisen), joka koskisi ruumisarkkua tai tuhkauurnaa? Saa olla hirtehinenkin.

Kysytty

Löytäisittekö jonkin runon tai ajatelman (suomen- tai englanninkielisen), joka koskisi ruumisarkkua tai tuhkauurnaa?
Saa olla hirtehinenkin.

Vastaus

Vastattu

Verkosta löytyi esimerkiksi seuraavia:

A cynic is a man who, when he smells flowers, looks around for a coffin. (H. L. Mencken)

The only way you can become a legend is in your coffin. (Bette Davis)

Ruumisarkku on täällä monen köyhän ensiasunto. (Erno Paasilinna)

Lisää löytyy googlaamalla esimerkiksi "coffin quotes".

Runoista tulee mieleen esimerkiksi Emily Dickinson: A Coffin - is a small Domain ja Edith Södergran: Kruununi on liian raskas.