Otsikko
Löysin vanhempieni kirjahyllystä vanhoja sarjakuvia, joita luin lapsena (80-l). Törmäsin lehteen nimeltä Yoko Tsuno, jossa pieni japanilaistyttö seikkailee…

Kysytty

Löysin vanhempieni kirjahyllystä vanhoja sarjakuvia, joita luin lapsena (80-l). Törmäsin lehteen nimeltä Yoko Tsuno, jossa pieni japanilaistyttö seikkailee ystäviensä kanssa. Onko näitä lehtiä saatavana enää mistään kirjastoista? Sarjakuvat ovat Non Stop sarjakuvia, mutta kustannusyhtiötä en muista. Sarjakuvissa ei myöskään ollut vuosinumeroita. Kustantajan muistelen olleen joku Yhtyneet kuvalehdet -tyyppinen, mutta nimi oli hieman eri.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yoko Tsuno -sarja on ilmestynyt aikoinaan (70-luvulla) Ruutu- ja Non stop -lehdissä. Semic-kustantamo on sittemmin julkaissut Yoko Tsonon seikkailuja albumeina. Sarjassa on ilmestynyt yhdeksän albumia, jotka kaikki kuuluvat Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmiin.
1. Leloup, Roger Taivaallinen dsonkki / Roger Lelou 1999
2. Leloup, Roger Titaanit / teksti ja kuvitus: Roge 1997
3. Leloup, Roger Henkien portti / Roger Leloup, [su 1996
4. Leloup, Roger Paholaisen kammio 1994
5. Leloup, Roger Reinin kulta / teksti ja kuvitus: 1993
6. Leloup, Roger Kifan pakolaiset / teksti ja kuvit 1991
7. Leloup, Roger Hong Kongin lohikäärme / teksti ja 1989
8. Leloup, Roger Matka halki aikojen 1989
9. Leloup, Roger Supertykki 1988