Otsikko
Löysin poistohyllyltä Pekka Parkkisen kirjan Simpukka, vuodelta 1967. Mielenkiintoinen. En löydä kirjailijasta minkäänlaisia tietoja. Mahtaako teiltä jotain…

Kysytty

Hei, löysin poistohyllyltä Pekka Parkkisen kirjan Simpukka, vuodelta 1967.
Mielenkiintoinen.
En löydä kirjailijasta minkäänlaisia tietoja.
Mahtaako teiltä jotain löytyä?

Vastaus

Vastattu

Vähänlaisesti löytyy Pekka Parkkisesta tietoja, mutta jotain kuitenkin. Pekka Kustaa Parkkinen (1940 Helsinki - 1992 Helsinki) oli kirjailija-kääntäjä, jonka tuotannon laajuus lukuisine romaaneineen ja runoteoksineen, saa hieman ihmettelemään kirjailijan tuntemattomuutta. Jarkko Tontti mainitsee kirjailijasta seuraavasti:'Kohosen ja Rantalan Suomalaisia kirjailijoita (Otava, 2004) tietää, että hän oli ”kommentoiva yhteiskuntakriitikko, arjen kuvailija ja tuntija.”'

Jarkko Tontti. Unohdettuja runoilijoita I.
Kirjasampo.fi. Parkkinen, Pekka.
Wikipedia.fi. Pekka Parkkinen.