Otsikko
Lokakuun puolivälissä Tv1:llä esitettiin dokumentti Kirjeitä Hitler-sedälle. Ohjelmassa mainittiin kondiittorin Hitlerille nimeämästä kakusta, josta tuli…

Kysytty

Lokakuun puolivälissä Tv1:llä esitettiin dokumentti Kirjeitä Hitler-sedälle. Ohjelmassa mainittiin kondiittorin Hitlerille nimeämästä kakusta, josta tuli Saksassa tavattoman suosittu. Millainen tuo Hitler-kakku oli? Onko siitä olemassa jossain reseptiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

olemme yrittäneet etsiä vastausta, mutta toistaiseksi ilman menestystä.Yritämme kuitenkin edelleen.
Kerrottiinko ohjelmassa tarkemmin kakusta, esim. ostettiinko se konditoriasta vai leivottiinko niitä myöskin kotona? Saksassa on erittäin runsas ja monipuolinen konditoriaperinne ja varsinkin suuritöisimmät leivonnaiset on usein ostettu valmiina.Jos Hitlerin mukaan nimetty kakku on kuulunut noihin valmiina ostettaviin, ei sen reseptiä enää taida löytyä.

yst. terveisin

Marja Immonen