Otsikko
Lento-osasto Kuhlmey oli suomessa kesällä 1944. Minne on haudattu kaatuneet saksalaiset lentäjät? suomeen vai muualle ? mahd. tarkoin

Kysytty

Lento-osasto Kuhlmey oli suomessa kesällä 1944. Minne on haudattu kaatuneet saksalaiset lentäjät? suomeen vai muualle ? mahd. tarkoin

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoja kaatuneiden hautapaikoista on vaikeaa löytää. Yksi kaatuneista, Helmut Grollmus, on haudattu Helsinkiin Hietaniemeen (Valtonen 1991, s. 128). Useat ilmeisesti tuhoutuivat koneensa mukana. Lisätietoja löytyy teoksista:
Hannu Valtonen: Lento-osasto Kuhlmey. Saksan Luftwaffe Suomen tukena kesällä 1944. Keski-Suomen Ilmailumuseon julkaisuja 2. 1991.

Hannu Valtonen: Luftwaffen pohjoinen sivusta. Saksan ilmavoimat Suomessa ja Pohjois-Norjassa 1941-1944. Keski-Suomen Ilmailumuseon julkaisuja 6. 1997.

Tietoja voi myös yrittää etsiä saksalaisesta "hautapaikkarekisteristä" Gräbersuche Online (Gräbernachweis des Volksbundes Deutsche Kriegsgräberfürsorge e.V.)
http://www.volksbund.de/graebersuche/

3 ääntä

Kommentit

eikö yhtään stukaa/focke wulffia jäänyt suomen maahan vaikka romuna.olis hieno nähdä entistettynä.