Otsikko
Lauri Pihlaja: - koska Tampereen Kilpa-Veljien pj:nä? - koska Tampereen Kilpa-Veljien kunnia-pj:ksi? - koska Tampereen Kilpa-Veljien johtok.jäsenenä?

Kysytty

Lauri Pihlaja:
- koska Tampereen Kilpa-Veljien pj:nä?
- koska Tampereen Kilpa-Veljien kunnia-pj:ksi?
- koska Tampereen Kilpa-Veljien johtok.jäsenenä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lauri Pihlaja oli Koo-Veen puheenjohtajana 1946-1951.

Kunniapuheenjohtajana hän oli ainakin jo vuonna 1969. Täyttäessään 75 vuotta vuonna 1965 hän sai seuran numeroidun standardiviirin. Vuonna 1969 seura täytti 40 vuotta ja Pihlajasta saatettiin tehdä kunniapuheenjohtaja silloin. Täyttä varmuutta asiaan en löytänyt Jyrki Rantalan hienosta historiikista Koo-Vee: monen lajin mestarit 1929-2004. Tampereen kaupunginkirjaston varastosta löytyy myös Matti Hietasen teos Koo-Vee 1929-79. Olisikohan siinä tarkempi tieto Pihlajan kunniapuheenjohtajaksi nimittämisestä.

Koo-Veen johtokunnan jäsenenä Lauri Pihkala oli vuosina 1929-1933, sitten vuonna 1935 27.11. alkaen ja vuodesta 1939 vuoteen 1945 johtokunnan varapuheenjohtajana. Vuosina 1934 ja 1938 hän ei kuulunut johtokuntaan.