Otsikko
Lapsena luin monta kertaa kirjan, jossa joukko lapsia ajeli ympäriinsä vanhasta linja-autosta tehdyllä asuntoautolla. Kirjassa puhuttiin auringonkukista. Se ei…

Kysytty

Lapsena luin monta kertaa kirjan, jossa joukko lapsia ajeli ympäriinsä vanhasta linja-autosta tehdyllä asuntoautolla. Kirjassa puhuttiin auringonkukista. Se ei ollut pääasia, mutta jäi mieleen. Haluaisin tietää mikä kirja se oli ja mistä sen voisi saada. Se kuului johonkin lasten ja nuorten kijasarjaan (muistaakseni keltainen). Se ei ollut kuvakirja. Luin kirjaa 70-luvulla. Se oli Kuopion kaupungin kirjaston kirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on varmaankin Kerttu Juvan Seikkaileva leikkimökki. WSOY , 1956 (Lasten toivekirjasto ; 17). Sisarukset lähtevät leikkimökiksi sisustamallaan vanhalla linja-autolla etsimään isäänsä. Pelitoosa taisi olla ajoneuvon nimi.

Kirjasta on otettu kaikkiaan neljä painosta, joten saat sen varmaankin lähikirjastostasi.