Lapsena kuuntelin kuuntelukasetteja joissa oli tarinoita sota ajan evakkomatkasta ja toinen vanhasta turusta, jossa käytiin esimerkiksi heikinmarkkinoilla…

Kysytty

Lapsena kuuntelin kuuntelukasetteja joissa oli tarinoita sota ajan evakkomatkasta ja toinen vanhasta turusta, jossa käytiin esimerkiksi heikinmarkkinoilla. Varmaankin johonkin 1700 ja 1800 luvun taitteeseen sijoittuva tarina, tai jopa keskiaikaan. Puhuttiin paljon pyhästä henrikistä ja muista? Sama kirjailija oli molemmissa. En tiedä kirjailijan nimeä ja siksi on löydä kyseisiä kirjoja enää. Lukijana oli nais ääni, ehkä tytti paavolainen? tai joku muu vastaava. 90 -lukua oli. Tuskin enää löytyy kasetteja, mutta kirjoista olisin iki onnellinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuuntelemasi äänikirjat on varmaan olleet Maijaliisa Dieckmannin "Kaksoset ja kadonnut sisar" ja "Kaksoset ja rahalippaan arvoitus". "Kaksoset ja kadonnut sisar" löytyy vieläkin Helmetin kokoelmista c-kasettina. (Kunto arvoitus.) Dieckmannilta löytyy kirjan muodossa historiallisia lastenromaaneja useitakin esim. Pasilan kirjavarastosta.