Lapsena 1960-luvulla lauloin isomummuni kanssa Ruusunkukan laulua. Mistähän löytyisi siihen sanat? Alku meni näin; "Ikkunasta katselen mä sitä ruusun oksaista…

Kysytty

Lapsena 1960-luvulla lauloin isomummuni kanssa Ruusunkukan laulua. Mistähän löytyisi siihen sanat? Alku meni näin; "Ikkunasta katselen mä sitä ruusun oksaista. Mä ruusun oksan istutin ja laitoin kasvamaan ja ikkunasta katselen sitä parhaillaan.
Joskus sitten kastelen mä hedelmävedellä..."

Vastaus

Vastattu

Etsin Fono.fi:stä ruusulaluluja, http://www.fono.fi/AiheHakutulos.aspx?aihe=ruusu&kieli=Suomi&culture=fi. Kuuntelin Youtubesta noista löytyneitä ja hain sieltä, mutta en löytänyt. Tiedustelin tuolla ammattiväen keskustelulistalla, mutta en saanut vastausta. Palaan asiaan, jos sieltä tulee tietoa. Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa?