Lainasin Rikrahdinkadun kirjastosta tiistaina 24.11. nipun kirjoja (kymmenkunta kappaletta) ja koska itsepalvelu-automaatit eivät tuolloin ollleet käytössä,…

Kysytty

Hei, lainasin Rikrahdinkadun kirjastosta tiistaina 24.11. nipun kirjoja (kymmenkunta kappaletta) ja koska itsepalvelu-automaatit eivät tuolloin ollleet käytössä, niin vein kirjakeon kirjastovirkailijalle joka tallensi lainat. Lainat eivät kuitenkaan näy omissa tiedoissani? Missähän on vika ja onko lainat tallennettu jonnekin muihin tietoihin kuin minun tietoihin?

Vastaus

Vastattu

Kirjaston lainaajatiedossa ei ollut sähköpostiviestinne nimistä lainaajaa. Onko lainaajarekisterissä nimenne toinen? Asian selvittämiseksi me tarvitsemme ainakin muutaman lainaamanne kirjan nimen, mutta parasta olisi jos saisimme nähdä henkilötietonne. Voisitteko käydä kirjastossa?

Tänä syksynä on kirjastossa käytetty varajärjestelmää lainauksessa pari kertaa, kun lainausautomaatit ovat olleet poissa käytöstä. Lainatapahtumat siirretään taas kirjastorekisteriin heti tilanteen salliessa, joten tämän ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.