Lainasin kirjastosta 90-luvun alussa lähtemättömästi mieleen jääneen rautakautiseen Suomeen (Hämeeseen) ja Ruotsiin sijoittuvan romaanin, jota en kuitenkaan…

Kysytty

Hei! Lainasin kirjastosta 90-luvun alussa lähtemättömästi mieleen jääneen rautakautiseen Suomeen (Hämeeseen) ja Ruotsiin sijoittuvan romaanin, jota en kuitenkaan enää ole onnistunut löytämään hyllystä. Kyseessä oli muistaakseni suomalainen naiskirjailija, ei kuitenkaan Kaari Utrio tai Marjatta Savolainen. Kenen muun tuotannosta kirjaa voisi etsiä? Tai löytyisikö peräti ko. romaanin nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sirpa Tabetin kirjat Tähkäyö ja sen jatko-osa Hämärän lapset kertovat suomalaisesta kyläyhteisöstä rautakauden aikaan.