Lainasin "I, Daniel Blake" -DVD:n ja valitettavasti se osoittautuikin DVD RW:ksi eikä läppärini suostu toistamaan sitä. Onko mitään mahdollisuutta saada Win7…

Kysytty

Hei, Lainasin "I, Daniel Blake" -DVD:n ja valitettavasti se osoittautuikin DVD RW:ksi eikä läppärini suostu toistamaan sitä. Onko mitään mahdollisuutta saada Win7 toistamaan sitä? Totta kai minulla on WP, mutta se nyt ei vain suostu toistamaan tuota DVD RW:ä. Harmittaa ihan älyttömästi, kun piti viettää mukava ja antoisa leffailta!
Olisin kiitollinen avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaupallisesti jaeltavat DVD-levyt eivät tietääkseni ole koskaan teknisesti DVD-RW-levyjä. Jos DVD on lainattu kirjastosta, se ei oikein voi olla DVD-RW, ellei joku oli vaihtanut alkuperäisen tilalle itse polttamaansa DVD-RW-levyä. Kannattaa käydä oman kirjaston tiskillä puhumassa asiassa ja mahdollisuuksien mukaan läppäri mukaan, jolloin kirjastossa voidaan testata, onko läppärin DVD-asema kunnossa eli toistaako muita levyjä. Jos kirjaston DVD on jotenkin viallinen, täytyy yrittää saada levy jostain muusta kirjastosta. Esimerkiksi HelMet-kirjastoissa elokuvaa on hyllyssä 9 kappaletta.

Heikki Poroila