Otsikko
Lainasin ala-asteella 90-luvun alussa lastenkirjan (taisi olla useampikin) missä seikkaili kummitusperhe ja muistaakseni elävä tyttö.

Kysytty

Lainasin ala-asteella kirjastoautosta 90-luvun alussa lastenkirjan (taisi olla useampikin) missä seikkaili kummitusperhe ja muistaakseni elävä tyttö. Oli mustavalkokuvitus. Muistan vain että siinä oli vanhanaikainen avoauto missä ne kummitukset istuivat. Mikäköhän/mitkäköhän kirja(t) oli kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Muistelemasi kirjasarja vaikuttaisi Dian Curtis Reganin Aavekaksoset-sarjalta.

Sarjassa on 8 osaa, joista ensimmäinen on nimeltään Tervetuloa kummitustaloon (alkuteos ilmestynyt v. 1994). Kirjoissa seikkailevat aavekaksoset, Robert ja Rebekka koiransa Takun kanssa, ja kun ensimmäisessä osassa Shookin perhe saapuu heidän vanhaan kotitaloonsa, perheen tyttö Kim aistii välittömästi talossa olevan jotain outoa. 11-vuotiaiksi jääneet aavekaksoset ovat menehtyneet kohtalokkaassa veneilyonnettomuudessa v. 1942 ja jääneet kummittelemaan vanhaan kotitaloonsa. Jokaisessa kirjassa selvitetään jotain mysteeriä.

Osien nimet ovat:

- Tervetuloa kummitustaloon

- Salainen toivomuslähde

- Mursuvuoren arvoitus

- Kadonneen patsaan tapaus

- Kadonneiden koirien arvoitus

- Vaarallinen telttaretki

- Koulussa kummittelee

- Aavelinnan arvoitus