Otsikko
Kysyn toisenkin kysymyksen heti perään. Milloin tavallinen sotamies, tykkimies..jne siirtyy reservistä siviiliin eli ei ole enää sotajoukkojen käytettävissä

Kysytty

Kysyn toisenkin kysymyksen heti perään. Milloin tavallinen sotamies, tykkimies..jne siirtyy reservistä siviiliin eli ei ole enää sotajoukkojen käytettävissä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asevelvollisuuslain mukaan varusmiespalveluksen jälkeen asevelvollisuus jatkuu reservissä miehistöön kuuluvalla sen vuoden loppuun, jona hän täyttää 50 vuotta. Upseerilla, opistoupseerilla ja aliupseerilla reservissä olo jatkuu sen vuoden loppuun, jona hän täyttää 60 vuotta.

Lisätietoja esimerkiksi Puolustusvoimien www-sivuilta osoitteesta:
http://www.puolustusvoimat.fi >> Reserviläiselle >> Asevelvollisuus ja -aika