Otsikko
KYSYMYS Hei, en ole löytänyt mistään nettisivuiltanne vastausta tällaiseen kysymykseen. Äitini kuoli hiljakkoin ja olen tässä pesänselvittäjänä sulkemassa…

Kysytty

KYSYMYS
Hei, en ole löytänyt mistään nettisivuiltanne vastausta tällaiseen kysymykseen. Äitini kuoli hiljakkoin ja olen tässä pesänselvittäjänä sulkemassa erilaisia pankki-, kanta-asiakas- yms. kortteja. Mitä kirjastokortin kanssa tehdään kun sen haltija kuolee? Pitääkö täyttää joku lomake, ilmoittaa johonkin asiasta, vai riittääkö että pilkkoo kortin roskikseen?
Uskoisin että tätä tietoa kysyy moni muukin, eli olisi mielestäni hyvä jos laittaisitte vastauksen myös tuonne "usein kysytyt kysymykset"-kohtaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Parasta olisi viedä kortti kirjastoon ja ilmoittaa haltija kuolleeksi. Kortti poistetaan rekisteristä.

Mikäli kortti silputaan, se poistuu rekisteristä muutaman vuoden jälkeen, koska sitä ei ole käytetty.