Otsikko
Kysymys 20 mk kolikosta v. 1934. 2 kpl, molemmat hyväkuntoisia mutta täysin erillaisia värisävyltään. Toinen niinkuin alumiini pronssin kuuluu ollakin toinen…

Kysytty

Kysymys 20 mk kolikosta v. 1934. 2 kpl, molemmat hyväkuntoisia mutta täysin erillaisia värisävyltään. Toinen niinkuin alumiini pronssin kuuluu ollakin toinen hyvin kuparin sävytteinen väriltään. Rahan patinoitumisesta ei ole kyse. Onko valmistus aineiden määrässä virhe vai olisiko joku variantti kyseessä. Eroaako rahallinen arvo millään lailla tavanomaisesta ?.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä emme onnistuneet löytämään vastausta. Suomen rahat arviohintoineen 2008 -teoksen mukaan vuoden 1934 20 markan kolikon myyntihinta vaihtelisi 3 ja 140 euron välillä rahan kunnon mukaan. Eri sävyisistä rahoista tai niiden arvosta ei ollut mainintaa.

Kannattaisi ehkä kysyä asiaa Suomen Numismaattisesta Yhdistyksestä:

http://www.snynumis.fi/