Otsikko
Kysymykseni koskee Valtatie 2:n rakentamista ja historiaa. Valtatien nykyiset osat Karkkilasta Helsinkiin rakennettiin ilmeisesti vuosien 1942-1957 välisenä…

Kysytty

Hei! Kysymykseni koskee Valtatie 2:n rakentamista ja historiaa. Valtatien nykyiset osat Karkkilasta Helsinkiin rakennettiin ilmeisesti vuosien 1942-1957 välisenä aikana, mutta milloin rakennettiin Karkkilaa lähempänä oleva osuus, 1940- vai 1950-luvulla? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu

Kaiketikin 50-luvulla: "'Mehän emme täällä Karkkilassa pääse pakoon alati laajentuvaa pääkaupunkia', hahmotti kauppalansihteeri Veikko Vainikainen syksyllä 1954 uuden Porintien avaamia näkymiä. Ensimmäinen työläisvuoro ajoi jo silloin Karkkilan linja-autoasemalta Helsinkiin, -- ". (Seppo Aalto & Kimmo Rentola, Karkkilan eli Högforsin ja Pyhäjärven entisen Pahajärven ihmisten historia)