Kysymykseni koskee George R.R. Martinin Valtaistuinpeli-kirjaa. Olen lukenut aikanaan kirjan englanniksi, minkä jälkeen katsoin Game of Thrones -sarjan. Nyt…

Kysytty

Kysymykseni koskee George R.R. Martinin Valtaistuinpeli-kirjaa. Olen lukenut aikanaan kirjan englanniksi, minkä jälkeen katsoin Game of Thrones -sarjan. Nyt koetan muistella, onko ensimmäisellä kaudella Tyrionin suuhun laitettu sitaatti "Nothing someone says before the word 'but' really counts.” 1) Alkuperäisessä kirjassa, ja, jos on 2) miten se menee suomennoksessa?

Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu

Kysymääsi kohtaa ei löydy kirjoista. Tuon repliikin sanoo Benjen Tyrionille.

Löydettyäni klipin tv-sarjan kohtauksesta etsin sitä niin tekstihaulla kuin selailemallakin englanninkielistä kirjaa, mutta tuloksetta.