Kysyisin seuraavan runon tekijää, ja mistä kirjasta sen voisi löytää. Oli sairas hän Anneli pienoinen Isän aarre ja äidin kukkanen. Ei tohtinut juosta ja…

Kysytty

Hei!
Kysyisin seuraavan runon tekijää, ja mistä kirjasta sen voisi löytää.

Oli sairas hän Anneli pienoinen
Isän aarre ja äidin kukkanen.
Ei tohtinut juosta ja temmeltää
Ei seurata joukkoa leikkivää.

Runossa on vielä kaksi säkeistöä lisää. Se saattaisi löytyä jostain vanhasta koulukirjasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Annelin jouluaatto ja se löytyy lehdestä Koti : Kotikasvatusyhdistyksen äänenkannattaja 1932 nro. 11-12 sivu 370. Kirjoittajan nimimerkki on L.L.