Kysyisin sellaisia ulkomaalaisia elokuvia/sarjoja, joita olisi ainakin osittain kuvattu Suomessa tai joissa Suomi ainakin mainitaan tai esiintyy jotenkin.

Kysytty

Kysyisin sellaisia ulkomaalaisia elokuvia/sarjoja, joita olisi ainakin osittain kuvattu Suomessa tai joissa Suomi ainakin mainitaan tai esiintyy jotenkin.

Vastaus

Vastattu

Kysymyksen mukaisia elokuvia ja sarjoja löytyy luonnollisesti varsin paljon.

Parhaita kirjallisia lähteitä aiheeseen on Outi Heiskasen teos "Tehtävä Suomessa - Kotimaamme ulkomaisissa elokuvissa" (2008).

Aihetta sivuaa myös muun muassa Keskisuomalaisen artikkeli

Lisäksi IMDB-verkkopalvelun laajennetussa haussa voi kohdistaa elokuvien ja tv-sarjojen haun esimerkiksi tietyn maan tai kuvauspaikan, kuten juuri Suomen mukaan.