Kysyisin Paul Bourget´n Toinen rakkaus-kirjan alkuperäistä nimeä? Mitä muita hänen kirjojaan on käännetty suomeksi.

Kysytty

Hei, kysyisin Paul Bourget´n Toinen rakkaus-kirjan alkuperäistä nimeä? Mitä muita hänen kirjojaan on käännetty suomeksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollegani selvityksen mukaan Paul Bourgetin Toinen rakkaus ei ole romaani vaan lähinnä novelli tai pienoisromaani. Hakuteoksissa ja tietokannoissa ei ilmeisesti tämän takia mainita sen alkuperäistä nimeä. Kertomus on ilmestynyt Bourgetin teoksessa "L'irréparable: Deuxième amour; Profils perdus" sen kahdesta kertomuksesta ensimmäisenä. Toisen rakkauden alkuperäinen nimi siis lienee Deuxième amour.

Kertomus löytyy sivuilta 141-237 sähkökirjasta alla olevan linkin kautta:

https://archive.org/details/lirrparabledeux01bourgoog

Paul Bourgetilta suomennettuja teoksia ovat myös nämä:

- Avioero
- Kuoleman tarkoitus
- Luvattu maa
- Opetuslapsi