Otsikko
Kysyisin löytyisikö teiltä tietoa alla olevan kirjan suomenkielisestä julkaisusta vuonna 1919? Wolter Stenbäck: Åtta månader i rysk fångenskap = Kahdeksan…

Kysytty

Kysyisin löytyisikö teiltä tietoa alla olevan kirjan suomenkielisestä julkaisusta vuonna 1919?

Wolter Stenbäck: Åtta månader i rysk fångenskap
= Kahdeksan kuukautta vankilassa Venäjällä.
Albert Bonniers förlag, Stockholm 1914.
Ilmestyi Suomessa 1919 ?

Carl Wolter Stenbäck oli suomalainen sortokausien aktivisti, joka myöhemmin teki pitkän uran Suomen Matkailijayhdistyksen pääsihteerinä. Häntä pidetään Suomen ja erityisesti Lapin ja Petsamon matkailutoiminnan käynnistäjänä. Wikipedia
Syntyi: 13. joulukuuta 1884
Kuoli: 2. joulukuuta 1956

Vastaus

Vastattu

Kirja on ilmestynyt Suomessa vuonna 1919, mutta ruotsiksi. Tietoa suomenkielisestä julkaisemisesta en löydä.
Vuoden 1919 painoksen kustantaja on Söderström ja se löytyy mm. Tampereen kaupunginkirjaston ja Jyväskylän yliopiston kokoelmasta.

Kansalliskirjastosta voi vielä kysyä olisiko heillä jotain lisätietoa mahdollisesta suomennoksesta, vaikkei sitä tietokannasta löydykään : kansalliskirjasto(at)helsinki.fi