Kysyisin joululahjakirjavinkkejä 25-vuotiaalle nuorelle miehelle, joka on innokas lukija. Esimerkkejä kirjoista, joista on pitänyt: Tuulen varjo (ja muut …

Kysytty

Kysyisin joululahjakirjavinkkejä 25-vuotiaalle nuorelle miehelle, joka on innokas lukija. Esimerkkejä kirjoista, joista on pitänyt: Tuulen varjo (ja muut "sarjan" kirjat), Sadan vuoden yksinäisyys, Saatana saapuu Moskovaan, Haiteksti, Mies, joka rakasti järjestystä, Satavuotias, joka karkasi ikkunasta ja katosi. Pitää dekkareista (Agatha Christie suosikki), mutta Remeksen tyyliset jännärit eivät "kolahda".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lukutottumuksen perusteella suosittelisin hänelle esim.:

Sjón: CoDex 1962

Lemaitre Pierre: Petoksen hinta

Christoffer Carlsson: Leo Junker -sarja
Varjot
Ääret
Salaisuudet
Voimat

Dicker, Joël: Totuus Harry Quebertin tapauksesta

Hanya Yanagihara: Pieni elämä

Lisäksi seuraavien mestarikertojien koko tuotanto, esim. seuraavat teokset ovat olleet vaikuttavia lukukokemuksia:

Paul Auster: New York-trilogia

Roberto Bolano: 2666

Don DeLillo: Nolla kelviniä

Italo Calvino: Jos talviyönä matkamies

José Saramago: Lissabonin piirityksen kirjuri

Haruki Murakami: Tanssi tanssi tanssi

Toivottavasti näistä joku tärppäisi.