Otsikko
Kysyisin ihan mielenkiinnosta alaa kohtaan. Onko kirjastoalalla mitään oppisopimus mahdollisuutta? Jos on niin mihin kirjastoalan työtehtävään? Mitä vaaditaan…

Kysytty

Hei!

Kysyisin ihan mielenkiinnosta alaa kohtaan.

Onko kirjastoalalla mitään oppisopimus mahdollisuutta?

Jos on niin mihin kirjastoalan työtehtävään?

Mitä vaaditaan oppisopimuskoulutukseen pääsemiseksi?

Mihin kannattaa olla yhteydessä, jotta voi kysyä oppisopimus mahdollisuudesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston henkilöstöyksikkö vastasi kysymykseen:

Oppisopimuksella voi opiskella vain kirjastovirkailijan perus- tai ammattitutkinnon. Kirjastoalalle valmistuu vuosittain päteviä työntekijöitä niin paljon, että kaupunginkirjastossa voi opiskella oppisopimuksella vain maahanmuuttajataustaiset opiskelijat.
Heidänkin kiintiönsä tarkistetaan vuosittain ja se on erittäin pieni (neljä vuonna 2012)