Kysyisin, että mistä Nuuskamuikkusen nimi on peräisin? Onko nimellä jotain tekemistä sen kanssa, että Nuuskamuikkusen isä Juksa oli kova piippumies?

Kysytty

Kysyisin, että mistä Nuuskamuikkusen nimi on peräisin? Onko nimellä jotain tekemistä sen kanssa, että Nuuskamuikkusen isä Juksa oli kova piippumies?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alkuperäinen ruotsinkielinen nimi on "Snusmumriken". Suomenkielinen nimi on suomentaja Laila Järvisen tekijän kanssa yhteistyössä kehittämä. Juksan tavat voivat hyvin olla idean taustalla, mutta kova piippumieshän N:kin on.

39 ääntä

Kommentit

Nuuskamuikkusen isän nimi on Juksu!

onko Vilijonka Nipsun ja ihmisen tekemä lapsi? (ehkä vähän pöljä kyssäri.)