Kyselisin tietoa kantakortin merkinnästä. Kyse on merkinnästä 985.is.k. onko tämä minkä alainen komppanja?

Kysytty

Hei. Kyselisin tietoa kantakortin merkinnästä. Kyse on merkinnästä 985.is.k. onko tämä minkä alainen komppanja?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on luultavasti jatkosodan aikana Karhumäessä mm. Ryhmä Oinosen alaisuudessa toiminut 985. Ilmasuojelukomppania. Komppanian sotapäiväkirjat vaikuttaisivat säilyneen poikkeuksellisen hyvin. Niitä voi tarkastella sähköisesti esimerkiksi Sotasampo-palvelussa.