Kuuntelin pienenä satua perheestä, jonka talon kummallekin puolelle rakennettiin moottoritiet. Mikä on sadun nimi ja kuka sen on kirjoittanut? Perheeseen…

Kysytty

Kuuntelin pienenä satua perheestä, jonka talon kummallekin puolelle rakennettiin moottoritiet. Mikä on sadun nimi ja kuka sen on kirjoittanut? Perheeseen kuului isä, äiti ja 5 lasta sekä lemmikkejä (en ole varma). He pääsivät kotiinsa tikapuita pitkin sillalta. Kerran yksi perheen lapsista rakensi siivet, hyppäsi alas sillalta ja liiteli kotiin. Sadun lopussa perhe saa asunnon muualta ja muuttaa pois.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesi sopii Raili Mikkasen nuortenkirjaan Ikkunaton talo, julk. Otava 1977.