Mikä on paukkutakki?

Kysytty

Hei, kuuntelin Martti Suosalon kirjan Tähänastinen elämäni.
Siinä puhuttiin paukkutakista.. Mikä on paukkutakki?

Vastaus

Vastattu

Paukkutakiksi kutsutaan 1970-luvulla muodissa ollutta kevyttä, vyötärömittaista toppatakkia, johon kuului usein raitasomisteet.

Paukkutakkeja on muisteltu ainakin internetin keskustelufoorumeilla kuten Vauva.fi:ssä

Turun ammattikorkeakoulun vuoden 2018 opinnäytetyössä on kuva paukkutakista sivulla 18.