Kuuluuko kunniapuheenjohtajan kutsuminen yhdistyksen yleisen kokouksen vai hallituksen kokouksen tehtäviin ?

Kysytty

kuuluuko kunniapuheenjohtajan kutsuminen yhdistyksen yleisen kokouksen vai hallituksen kokouksen tehtäviin ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiemmin vastaavaan kysymykseen on vastattu näin:

Kunniapuheenjohtajan tehtäviä ei ole kirjattu yhdistyslakiin, vaan yhdistys sopii itse säännöissään oikeudet ja tehtävät. Onko asiasta kirjattu mitään oman yhdistyksenne sääntöihin? Onko teidän mahdollista neuvotella asiasta oman yhdistyksenne kanssa?

Yhdistyslakia voi tarkastella oikeusministeriön ilmaiselta Finlex-sivustolta:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503?search%5Btype%5D=pi…