Kuulkaapas kirjallisuustietäjät. Työkaveri kertoi lukeneensa joitakin vuosia sitten kirjan, joka kertoi suomal. naisesta, ranskal. aviomiehestä ja elämästä…

Kysytty

Kuulkaapas kirjallisuustietäjät. Työkaveri kertoi lukeneensa joitakin vuosia sitten kirjan, joka kertoi suomal. naisesta, ranskal. aviomiehestä ja elämästä ison vinttikoiralauman kanssa Ranskassa. Kirjoittajaa hän ei muistanut eikä liioin kirjan nimeä. Minäkin haluaisin lukea tämän kirjan, joten auttakaahan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Ria Zivin teos "Naisaskelia Ranskanmaalla" (Multikustannus, 2005). Teoksessa Ria Ziv kuvaa elämäänsä Ranskassa, jossa pääosassa ovat mies ja koirat. Tässä lyhyt lainaus teoksesta sivulta 6: "Omat rakkaat ovat lauma, ja siihen eivät muut pääse käsiksi. Mies, koirat ja hevoset..... Ja se mies: varsi kuin vinttikoiralla.... "

Tässä linkki teoksen tietoihin Lastu-kirjastoissa. Se löytyy mm. Orimattilan kirjaston kokoelmista:
https://lastu.finna.fi/Record/lastu.213817