Kuulemma Päijännepurjehdus on Euroopan suurin sisävesipurjehdus. Mikä on koko maailman suurin /järvi/sisävesipurjehdus?

Kysytty

Kuulemma Päijännepurjehdus on Euroopan suurin sisävesipurjehdus. Mikä on koko maailman suurin /järvi/sisävesipurjehdus?

Vastaus

Vastattu

Sveitsissä järjestettävä Bol d’Or Mirabaud väittää ainakin verkkosivuillaan olevansa maailman suurin sisävesipurjehdus. Regatta on pidetty vuodesta 1939 lähtien.

https://www.tudorwatch.com/en/tudor-mag/news/tudor-sets-sail-at-the-bol…