Otsikko
Kun en muista kirjan nimeä, en kirjoittajaa enkä kansikuvaa. Kirja kertoo perheestä, joka syystä tai toisesta joutuu muuttamaan Helsingistä maaseudulle - ensin…

Kysytty

Kun en muista kirjan nimeä, en kirjoittajaa enkä kansikuvaa. Kirja kertoo perheestä, joka syystä tai toisesta joutuu muuttamaan Helsingistä maaseudulle - ensin kesäksi ja sitten kai ihan pysyvästi. Kirjan päähenkilö on nuori tyttö, jolle muutto on tosi kamala juttu - nuoremmat sisarukset sopeutuvat helpommin.
Päähenkilön nimi on ehkä Kirsi/Kirsti, lempinimi Kisu ja hänen ystäviään Helsingissä ovat Lissu ja Leppe.
Muistan kirjasta vain pari lyhyttä katkellmaa, mutta kun ne muistin, alkoi vaivata loppukin!

Vastaus

Vastattu

TEKIJÄ    Kurenniemi, Marjatta, kirjoittaja
TEOS    Kesälintu / Marjatta Kurenniemi
PAINOS    1. - 3. painos. - 2. painos 1960
Julkaisutiedot    Porvoo : WSOY, 1960

Kysymäsi kirja on Marjatta Kurenniemen tyttökirja "Kesälintu". Kirja löytyy lainattavaksi Pasilan kirjaston varastosta.