Kun avaan Helmet.fi niin olen jo kirjautuneena ja punainen teksti ilmoittaa että on suljettava kaikki jne ,olen siis koko ajan ilmeisesti kirjautuneena eikä…

Kysytty

Hei! Kun avaan Helmet.fi niin olen jo kirjautuneena ja punainen teksti ilmoittaa että on suljettava kaikki jne ,olen siis koko ajan ilmeisesti kirjautuneena eikä auta vaikka yritän kirjautua ulos.Muuten kaikki toimii niinkuin ennenkin eli voin tehdä varauksia ym.
Nyt kysynkin miten pääsen kirjautumaan ulos ,ei haittaa vaikka omalla koneella olisinkin koko ajan kirjautuneena mutta kun käytän välillä muitakin nettiyhteyksiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En nyt ihan ymmärrä kysymystäsi, koska avaamalla HelMetin et voi päästä suoraan omiin tietoihisi. Punainen teksti, joka kehottaa sulkemaan kaikki selainikkunat, on ainoastaan sillä sivulla, josta kirjaudutaan sisään omiin tietoihin. Jos siis näet kyseisen tekstin, et ole kirjautuneena sisään. Koneella saattaa silti olla avoinna selainikkunoita, joissa vielä näkyy tietojasi, jos olet jo ollut kirjautuneena. Nämä selainikkunat on syytä sulkea, vaikka niistä ei enää uloskirjautumisen jälkeen pääsekään käsittelemään omia tietojasi. Punainen muistutusteksti on tarkoitettu lähinnä niille, jotka käyttävät HelMetiä yhteiskäyttöisiltä koneilta.

Uloskirjautuminen tapahtuu siis oikeassa yläkulmassa olevasta linkistä "Kirjaudu ulos", joka on näkyvissä silloin, kun olet sisäänkirjautuneena. Tällöin näkyvissä on myös valkea teksti "Olet kirjautunut sisään nimellä NN". Uloskirjautuminen vie sinut takaisin sisäänkirjautumissivulle, ja sillä ollessasi et siis enää ole sisäänkirjautuneena. Sulje kuitenkin myös muut mahdollisesti avautuneet selainikkunat.